Friday 13 October 2017

Zambia Forex Riserve


FMI - Divisa Composizione di funzionario straniero cambio Riserve riserve valutarie (COFER) valuta Angola Benin Botswana Burkina Faso Burundi Camerun Capo Verde Repubblica Centrafricana Chad Comoros Congo, Dem. Rep. Congo, Rep. Costa d'Avorio Gibuti Eritrea Etiopia Gabon Gambia, il Ghana Guinea Guinea-Bissau Kenya Lesotho Liberia Madagascar Malawi Mali Mauritania Mauritius Mozambico Namibia Niger Nigeria Rwanda Sao Tome e Principe Senegal Seychelles Sierra Leone Somalia Sud Africa Sud Sudan Sudan Swaziland Tanzania Togo Uganda Zambia Zimbabwe National Bureau of Economic Research, 1050 Massachusetts Avenue Cambridge, MA 02138 617-868-3900 e-mail: Linee guida infonber. orgThe effetti di cambio Riserva di gestione sono stati sviluppati come parte di un più ampio programma di lavoro intrapreso dal Fondo per contribuire a rafforzare l'architettura finanziaria internazionale, per promuovere politiche e pratiche che contribuiscono a la stabilità e la trasparenza nel settore finanziario e per ridurre le vulnerabilità esterne dei paesi membri. Le linee guida sono parallele a quelle per la gestione del debito pubblico che sono stati sviluppati dal Fondo e la Banca mondiale e pubblicato nel marzo 2001. Nello sviluppo delle linee guida, il personale del Fondo ha lavorato in stretta collaborazione con gli enti di gestione delle riserve da un ampio gruppo di paesi membri e delle istituzioni internazionali in un processo di sensibilizzazione completo. Il processo di outreach incluso incontri regionali in Abu Dhabi, Basilea, Gaborone, Città del Messico, Singapore e Washington DC per discutere le versioni precedenti delle linee guida. I praticanti intuizione che questo processo ha portato alle linee guida ha permesso l'enunciazione di principi largamente applicabili, nonché basi istituzionali e operative che hanno rilevanza per i membri con una vasta gamma di strutture istituzionali a diversi stadi di sviluppo. Il personale riconosce e apprezza molto gli sforzi di tutti coloro che hanno contribuito al buon esito di questo progetto. I. Che cosa è Riserva Gestione e perché è importante 1. Gestione Reserve è un processo che assicuri che adeguate settore pubblico attività estere ufficiali sono facilmente disponibili per e controllata dalle autorità per soddisfare una gamma definita di obiettivi per un paese o unione. 1 In questo contesto, un ente di gestione delle riserve, generalmente, responsabile della gestione delle riserve e dei rischi associati. 2 riserve Tipicamente, valutarie ufficiali si svolgono a sostegno di una serie di obiettivi 3 tra cui a: sostenere e mantenere la fiducia nelle politiche per la gestione monetaria e del cambio compresa la capacità di intervenire a sostegno della vulnerabilità esterna limite di valuta nazionale o unione con il mantenimento di liquidità in valuta estera per assorbire gli urti durante i periodi di crisi o quando l'accesso al credito è ridotta e in tal modo fornire un livello di fiducia ai mercati che un paese possa soddisfare i suoi obblighi esterni dimostrare l'appoggio di valuta nazionale da attività esterne assistere il governo in soddisfare le sue esigenze in valuta estera e obbligazioni di debito esterni e mantenere una riserva per i disastri o emergenze nazionali. 2. Le pratiche di gestione delle riserve sonori sono importanti perché possono aumentare a countrys o regioni di resilienza complessiva agli shock. Attraverso la loro interazione con i mercati finanziari, i gestori delle riserve accedere a informazioni preziose che mantiene i responsabili politici informati degli sviluppi del mercato e punti di vista su potenziali minacce. L'importanza delle buone pratiche è stato evidenziato anche da esperienze in cui le pratiche di gestione delle riserve deboli o rischiosi hanno limitato la capacità delle autorità di rispondere efficacemente alle crisi finanziarie, che possono aver accentuato la gravità di queste crisi. Inoltre, le pratiche di gestione delle riserve deboli o rischiose possono anche avere costi finanziari e di reputazione significativi. Diversi paesi, per esempio, hanno subito perdite di grandi dimensioni che hanno avuto, conseguenze fiscali dirette o indirette. 4 le politiche di gestione del portafoglio Di conseguenza, adeguate relative alla composizione di valuta, la scelta di strumenti di investimento, e la durata accettabile del portafoglio riserve, e che riflettono una countrys impostazioni dei criteri specifici e circostanze, servono a garantire che le attività siano salvaguardati, facilmente disponibili e sostenere la fiducia del mercato . 3. Le politiche e le pratiche di gestione delle riserve del suono in grado di supportare, ma non sostituire, una sana gestione macroeconomica. Inoltre, le politiche economiche inadeguate (fiscali, monetarie e di cambio, e finanziarie) possono comportare gravi rischi per la capacità di gestire le riserve. II. Scopo delle linee direttrici 4. Le linee guida presentate in questo documento hanno lo scopo di aiutare i governi a rafforzare i loro quadri politici per la gestione delle riserve in modo da contribuire ad aumentare la loro countrys resistenza agli shock che potrebbero provenire dai mercati finanziari globali o all'interno del sistema finanziario nazionale. L'obiettivo è quello di aiutare le autorità articolano obiettivi e principi adeguati per la gestione delle riserve e costruire adeguate basi istituzionali e operative per le buone pratiche di gestione delle riserve. 5. Le linee guida individuano le aree di un ampio consenso tra gli operatori sui principi di gestione delle riserve e le pratiche che sono applicabili a una vasta gamma di paesi a differenti stadi di sviluppo e con varie strutture istituzionali per la gestione delle riserve. In tal modo, le linee guida servono a diffondere le buone pratiche più ampiamente, pur riconoscendo che non esiste un insieme unico di pratiche di gestione delle riserve o accordi istituzionali che è meglio per tutti i paesi o le situazioni. A questo riguardo, devono essere considerati nonmandatory e non dovrebbero essere considerati come un insieme di principi vincolanti. 6. Nel loro utilizzo, le linee guida sono destinati principalmente per l'applicazione volontaria da parte dei membri a rafforzare le loro politiche e pratiche. Essi potrebbero anche svolgere un ruolo utile nel contesto di assistenza tecnica e, come garantito, come base per la discussione informata tra le autorità e il Fondo sui problemi e le pratiche di gestione delle riserve. 7. Anche se accordi istituzionali e gli ambienti di politica generale possono differire, indagini su pratiche reali indicano che vi è una crescente convergenza su quelli che sono considerati pratiche di gestione delle riserve sonori che nel loro insieme costituiscono un quadro generale per la gestione delle riserve. Nel contesto di questo documento, queste pratiche si riflettono nelle linee guida che comprendono: (i) obiettivi chiari per la gestione delle riserve (ii) un quadro di trasparenza che garantisce la responsabilità e la chiarezza delle attività di gestione delle riserve e risultati (iii) Suono istituzionale e strutture di governo (iv) gestione prudente dei rischi e (v) la condotta delle operazioni di gestione delle riserve in mercati efficienti e suono. III. Le linee guida 1. Riserva Gestione obiettivi, la portata e la gestione Coordinamento Reserve dovrebbe cercare di garantire che: (i) 160adequate riserve di valuta estera sono disponibili per soddisfare una gamma definita di obiettivi (ii) di liquidità, di mercato e rischi di credito sono controllati in un modo prudente e (iii) oggetto di liquidità e altri vincoli di rischio, i guadagni ragionevoli sono generati nel medio-lungo termine dei fondi investiti. Le riserve sono costituite da settore pubblico attività estere ufficiali che sono prontamente disponibili da e controllati dalle autorità monetarie. attività di gestione delle riserve possono anche comprendere la gestione dei debiti, altre posizioni in valuta estera a breve, e l'uso di strumenti finanziari derivati. 1.3 strategia di gestione e di gestione del coordinamento Reserve strategie di riserva dovrebbe essere coerente con e di sostegno di un countrys o unioni ambiente politica specifica, in particolare le disposizioni monetarie e di cambio. Valutazione delle strategie di gestione delle riserve alternativa e le rispettive implicazioni per l'adeguatezza di riserva sono suscettibili di essere facilitato da una analisi costi-benefici di detenzione di riserve. le strategie di gestione delle riserve possono anche essere necessario prendere in considerazione le strategie per la gestione del debito estero ai fini di ridurre la vulnerabilità esterna. 2. Trasparenza e responsabilità 2.1 chiarezza di ruoli, responsabilità, e gli obiettivi di agenzie finanziarie responsabili della gestione delle riserve. La ripartizione delle responsabilità di gestione delle riserve, comprese le modalità di agenzia, tra il governo, l'entità gestione delle riserve, e le altre agenzie dovrebbero essere rese pubbliche e spiegato. Gli obiettivi generali della gestione delle riserve devono essere chiaramente definiti, resi pubblici, e gli elementi chiave della politica adottata spiegato. 2.2 processo aperto per le operazioni di mercato di gestione delle riserve I principi generali che regolano le relazioni della gestione delle riserve entitys con le controparti devono essere comunicate. 2.3 Pubblico disponibilità di informazioni sui cambi riserve informazioni sulle riserve ufficiali in valuta estera devono essere comunicate su un programma pre-annunciato. 2.4 Responsabilità e garanzie di integrità da parte di agenzie responsabili della gestione delle riserve Lo svolgimento delle attività di gestione delle riserve dovrebbero essere inclusi nella revisione annuale del bilancio di gestione delle riserve entitys. revisori esterni indipendenti dovrebbero condurre l'audit e il loro parere sul bilancio resi pubblici. Principi generali per la governance interna utilizzata per assicurare l'integrità delle operazioni di gestione delle riserve entitys dovrebbero essere rese note al pubblico. 3. Quadro istituzionale 3.1 base legale del suono assetti istituzionali e di governo dovrebbero essere stabiliti attraverso un quadro legislativo che stabilisce chiaramente le responsabilità di gestione delle riserve entitys e autorità. 3.2 di governo interno La struttura di governo interno dell'impresa di gestione delle riserve dovrebbe essere guidata da e riflettere i principi di chiara ripartizione e separazione delle responsabilità. sana gestione delle operazioni interne e dei rischi richiede personale adeguatamente qualificato e ben addestrato, a seguito di pratiche commerciali sane. Un monitoraggio efficace delle operazioni interne e dei rischi connessi dovrebbe essere sostenuto da informazioni affidabili e sistemi di reporting, e di una funzione di audit indipendente. Il personale coinvolto nella gestione delle riserve dovrebbe essere soggetto a un codice di condotta e di conflitti di interesse le linee guida relative alla gestione dei loro affari personali. procedure di recupero efficaci dovrebbero essere in atto per ridurre il rischio che le attività di gestione delle riserve potrebbero essere gravemente perturbati dal fallimento dei sistemi operativi o altri eventi catastrofici. 4. Management Framework Risk Ci dovrebbe essere un quadro che individua e valuta i rischi delle operazioni di gestione delle riserve e che permette la gestione dei rischi all'interno di parametri e livelli accettabili. Il quadro di gestione del rischio dovrebbe applicare gli stessi principi e le misure a fondi esterni come fa a quelli gestiti internamente. esposizioni al rischio devono essere monitorati costantemente per determinare se l'esposizione è stata estesa oltre i limiti accettabili. Riserva manager dovrebbero essere consapevoli e in grado di tenere conto di eventuali perdite finanziarie e le altre conseguenze delle esposizioni al rischio che sono disposti ad accettare. Il quadro di gestione del rischio dovrebbe anche affrontare rischi associati agli strumenti finanziari derivati ​​e altre operazioni in valuta estera. Per valutare il rischio e la vulnerabilità del portafoglio di riserva, l'ente di gestione riserva dovrebbe condurre regolarmente prove di stress per verificare i potenziali effetti di variabili o shock macroeconomici e finanziari. 5. Il ruolo di una gestione efficiente Mercati Reserve, e tutte le relative operazioni di politica, dovrebbero essere condotti in mercati che hanno profondità e liquidità sufficiente, e in grado di elaborare le transazioni in modo corretto ed efficiente. IV. Discussione degli obiettivi degli orientamenti 1. Riserva di gestione, la portata e la gestione di coordinamento 8. Reserve dovrebbe cercare di assicurare che: (i) 160adequate riserve di valuta estera sono disponibili per soddisfare una gamma definita di obiettivi (ii) rischi di liquidità, di mercato e di credito sono controllati in maniera prudente e (iii) oggetto di liquidità e altri vincoli di rischio, i guadagni ragionevoli sono generati nel medio-lungo termine dei fondi investiti. La direzione si riserva fa parte delle politiche economiche ufficiali, e le circostanze specifiche avrà un impatto sulle scelte riguardanti sia l'adeguatezza di riserva e gli obiettivi di gestione delle riserve. Al fine di garantire la disponibilità di riserve, e come parte di impostazione appropriata priorità di investimento, il gestore di riserva deve avere una valutazione di ciò che costituisce un adeguato livello di riserve. Tale valutazione può essere fatta da parte dell'ente di gestione delle riserve, o si può richiedere la consultazione tra l'ente di gestione delle riserve e di altre agenzie. Non ci sono misure universalmente applicabili per valutare l'adeguatezza delle riserve e la determinazione dell'adeguatezza riserva cade oltre la portata di queste linee guida. fattori rilevanti hanno tradizionalmente incluso una modalità countrys monetarie e di cambio, e la dimensione, la natura, e la variabilità della sua bilancia dei pagamenti e posizione esterna. Più di recente, i rischi finanziari associati a una posizione debitoria esterna countrys e la volatilità dei flussi di capitale hanno ricevuto particolare attenzione, soprattutto per le economie con una significativa, ma non del tutto certo accesso ai mercati internazionali. Nel processo, garantendo la disponibilità di riserve sarà influenzato dal sistema di tassi di cambio, e gli obiettivi specifici per cui sono tenuti. 5 9. Al fine di garantire che le riserve sono disponibili presso i momenti in cui sono più necessarie, liquidità, che è la capacità di convertire rapidamente prenotare beni in cambio straniero, di solito riceve la massima priorità, anche se con un costo che di solito comporta l'accettazione di investimento a rendimento inferiore strumenti. Strettamente seguente è la necessità di gestione e controllo dei rischi per garantire che un'attività valori sono protetti. I rischi di mercato e di credito, per esempio, possono portare a perdite improvvise e compromettere la liquidità. Infine, i guadagni sono un risultato importante della gestione delle attività di riserva. Per alcuni paesi, essi svolgono un ruolo nel compensare i costi associati con le altre politiche della banca centrale e le operazioni monetarie interne, che tra l'altro finanziare l'acquisizione di riserve. In altri casi, ad esempio quando le riserve sono presi in prestito sui mercati esteri, i guadagni svolgono un ruolo importante nel ridurre al minimo i costi di carico delle attività di riserva. Di conseguenza, il raggiungimento di un livello accettabile di reddito dovrebbe essere una priorità all'interno di liquidità e rischio di vincoli ben definiti. 10. In sintesi, l'ente di gestione delle riserve dovrebbe cercare di massimizzare il valore delle riserve, entro i limiti di rischio prudenti che formano il quadro di riferimento per la gestione delle riserve, in modo che le riserve sono sempre disponibili quando sono necessari. Di conseguenza, i portafogli di riserva di attività tendono ad essere altamente avversi al rischio, con un conseguente priorità per la liquidità e la sicurezza prima del profitto, o che trasportano considerazioni di costo. Ciò comporta necessariamente fare un trade-off tra rischio e rendimento nel contesto della definizione delle priorità di gestione delle riserve. 11. Le riserve sono costituite da settore pubblico attività estere ufficiali che sono prontamente disponibili da e controllati dalle autorità monetarie. Riserva portafogli di attività di solito hanno caratteristiche particolari che li distinguono da altre attività in valuta estera. In primo luogo, le riserve ufficiali di solito consistono in attività in valuta estera liquidi o facilmente negoziabili che sono sotto il controllo effettivo, e prontamente disponibili per l'ente di gestione delle riserve. 6 Inoltre, per essere liquido e liberamente utilizzabile per insediamenti di transazioni internazionali, hanno bisogno di essere tenuto in forma di convertibili affermazioni in valuta estera delle autorità di non residenti. 7 12. attività di gestione delle riserve possono anche comprendere la gestione dei debiti, altre posizioni in valuta estera a breve, e l'uso di strumenti finanziari derivati. A seconda un countrys o unioni obiettivi e le impostazioni dei criteri specifici, l'ente di gestione di riserva può anche essere coinvolta nel prestito di valuta estera, o un disegno contro di linee di credito committed, come parte della sua responsabilità per il mantenimento di un adeguato livello di riserve. riserve di gestione possono coinvolgere anche le posizioni di responsabilità che derivano da operazioni pronti contro termine, di cambio a termine e contratti di swap, così come le posizioni derivanti da operazioni di futures e opzioni. A quest'ultimo riguardo, molti paesi ora utilizzano strumenti finanziari derivati ​​come parte integrante delle operazioni di gestione delle riserve di stabilire coperture contro le esposizioni valutarie e dei tassi di interesse. strategia di gestione 8 1.3 Reserve e coordinamento 13. strategie di gestione delle riserve dovrebbero essere coerenti con e solidale di un countrys o unioni ambiente politica specifica, in particolare le disposizioni monetarie e di cambio. strategie di gestione delle riserve saranno definite dalle specifiche ragioni per le quali si svolgono le riserve. Nel contesto di accordi monetari e di cambio, il regime di tasso di cambio, e il grado in cui controlli sui cambi e dei capitali sono stati liberalizzati, sono di particolare rilevanza. 14. In un flottante, un impegno pubblico da parte delle autorità di non operare nel mercato dei cambi dà il manager di riserva maggiore libertà nella strutturazione della durata e la liquidità del portafoglio. In pratica, tuttavia, le autorità possono cercare di mantenere una capacità di garantire mercati ordinati durante i periodi di regolazioni molto forte del tasso di cambio o le pressioni del mercato, o più in generale di essere in grado di contrastare gli shock interni o esterni imprevisti. 15. Nei paesi con tassi di cambio fissi, compresi quelli che operano currency board, le autorità potrebbe essere necessario operare spesso in mercato dei cambi, e sarà quindi bisogno di riserve che possono essere facilmente convertiti in valuta estera. 9 Soprattutto in questi casi, sono necessarie riserve per corroborare l'ancoraggio della valuta, e scoraggiare la speculazione. Per questi scopi, le riserve tendono ad essere investito in una forma che facilita la loro pronta disponibilità. 16. intermedi regimi di cambio, quali gli accordi galleggiante o PEG gestiti, 10 richiedono le autorità ad operare a sostegno della disposizione. Questo può richiedere operazioni più o meno attivi a seconda dell'evoluzione del mercato e le condizioni con conseguenze per la scelta di un adeguato livello di liquidità che avrebbe bisogno di essere mantenuto. 17. Valutazione delle strategie di gestione delle riserve alternative e le rispettive implicazioni per l'adeguatezza di riserva sono suscettibili di essere facilitato da una analisi costi-benefici di detenzione di riserve. Tale analisi avrebbe lo scopo di valori posto sui costi e benefici di tenuta più o meno riserve, per esempio, pesando i costi di raccolta e detenzione di riserve supplementari contro i benefici attesi di flussi di capitale meno volatili, una maggiore fiducia degli investitori stranieri, e il rischio di una ridotta contagio. strategie di gestione 18. Reserve può anche avere bisogno di prendere in considerazione le strategie per la gestione del debito estero ai fini di ridurre la vulnerabilità esterna. politiche reciprocamente coerenti e di supporto per il debito e la gestione delle riserve possono essere elementi importanti di prevenzione delle crisi. A livello di settore pubblico, questo potrebbe comportare un approccio coordinato che tenga conto delle attività e passività di diverse istituzioni ufficiali, tra cui, se del caso, le posizioni di autorità sub-nazionali. L'obiettivo in queste circostanze è quello di determinare se un countrys quotwhole ufficiale di equilibrio governmentquot foglio ha un adeguato livello di riserve per fornire liquidità, se necessario, e per dare il tempo di assorbire gli shock in situazioni in cui l'accesso al credito è ridotta o molto costosi. In alcune economie, debito privato esterno a breve termine può anche essere un ulteriore fattore nel determinare l'adeguatezza di riserva. 19. Nei paesi in cui le responsabilità di gestione delle riserve e di gestione del debito sono affidati alla medesima autorità, strategie coerenti può essere raggiunto attraverso un approccio ben coordinato di gestione del rischio assetliability. Dove le responsabilità di gestione delle riserve e di gestione del debito sono divisi tra le autorità, tuttavia, i rispettivi obiettivi politici possono essere diverse. In situazioni in cui, ad esempio, l'entità di gestione delle riserve ha una responsabilità primaria per la politica monetaria, occorre prestare attenzione per garantire che gli sforzi di coordinamento non sono visti come compromettere la separazione tra politica monetaria e di gestione del debito. In tali situazioni, il coordinamento potrebbe anche cercare di garantire che le autorità rispettive azioni inviano segnali chiari ed evitare messaggi contraddittori. 11 2. Trasparenza e responsabilità 20. I principali problemi di trasparenza nel contesto del buon governo e della responsabilità nella gestione delle riserve sono affrontate nel Codice FMI di buone pratiche sulla trasparenza in politiche monetarie e finanziarie: Dichiarazione di Principi, settembre 1999 (MFP Trasparenza code) e illustrato nel documento di supporto al codice. Il Codice Trasparenza MFP mira a promuovere pratiche di trasparenza per le banche centrali nella loro conduzione della politica monetaria, e per le banche centrali e le altre agenzie finanziarie nella loro conduzione delle politiche finanziarie (riquadro 1). In tal modo, esso contiene diversi elementi di buone pratiche di trasparenza in materia di politiche di cambio, gestione delle riserve, e alle relative operazioni di mercato dei cambi. Oltre ad individuare una serie di informazioni generali riguardanti le politiche di cambio e le responsabilità istituzionali per la gestione delle riserve, l'MFP Codice Trasparenza lo scopo di promuovere la trasparenza attraverso la responsabilità. Le sottosezioni di questo capitolo seguono le rispettive voci del codice che si riferiscono a riservare gestione. Va notato che all'interno delle sezioni specifiche di queste linee guida, i riferimenti al livello di informativa da un ente di gestione delle riserve riflettono quei livelli impliciti sezione del MFP codice di trasparenza, e se del caso, le altre norme pertinenti. Box 1. riserve estere Informativa ai sensi del Fondo e ai codici Codice di buone pratiche in materia di trasparenza delle politiche monetarie e finanziarie Il MFP Codice Trasparenza, adottato dal comitato interinale nel settembre 1999, richiede informazioni pubbliche specifiche che coprono: (i) l'istituzione alla responsabilità la politica dei cambi, paragrafo 1.1.4 (ii) le responsabilità della banca centrale, se del caso, per le riserve in valuta estera, paragrafo 1.3.1 (iii) norme e procedure per le banche centrali rapporti con le controparti nei mercati in cui opera, comma 2.1.2, così come i regolamenti per il funzionamento dei mercati finanziari organizzati (compresi quelli per gli emittenti di strumenti finanziari negoziati), paragrafo 6.1.3 (iv) 160information sui countrys di riserva in valuta estera attività, passività e impegni da parte delle autorità monetarie, secondo un programma pre-annunciato, paragraph1603.2.4 e (v) il rilascio del bilancio di banca centrale su un programma pre-annunciato, e informazioni selezionate sulle sue operazioni di mercato, il paragrafo 3.2. Ulteriori dettagli sui requisiti informativi specifici in materia di riserve in valuta estera si possono trovare anche nella sezione 1.3.1 del Documento di supporto. Altri requisiti di informativa più generali che contengano informazioni sulla gestione delle riserve includono: (i) il rilascio dei bilanci delle sintesi delle banche centrali su una frequente e preannunciato programma (ii) 160preparation di fogli dettagliate bilanci delle banche centrali in conformità adeguata e contabile documentato pubblicamente norme, paragrafo 3.2.1 (iii) comunicazione al pubblico di bilancio in un programma di pre-annunciato, paragrafo 4.2, e che sono stati controllati da un revisore indipendente, paragrafo 4.2.1 e (iv) di governance interna procedure necessarie per garantire l'integrità dei operazioni comprese le modalità per il controllo interno, al paragrafo 4.2. Special Data Dissemination Standard The Special Data Dissemination Standard (SDDS) è stato istituito nel 1996 per guidare i paesi membri del FMI che hanno, o che potrebbe cercare, l'accesso ai mercati internazionali dei capitali nella fornitura dei propri dati economici e finanziari al pubblico. L'iscrizione al SDDS è volontaria, ma comporta un impegno da parte di un membro di sottoscrizione per osservare lo standard, compreso il modello di riserva dei dati, come approvato dal Consiglio esecutivo IMFs su March16023, 1999. schema delle riserve dei dati è progettata per fornire informazioni sulla quantità e la composizione delle attività di riserva, le altre attività in valuta estera detenute dalla banca centrale e il governo, passività estere a breve termine, e attività connesse che possono portare alla domanda sulle riserve (come i derivati ​​posizioni e garanzie finanziarie estese dal governo per i prestiti privati ). Il modello si compone di quattro sezioni: (i) le riserve ufficiali e le altre attività in valuta estera (ii) 160predetermined scarichi a breve termine su attività in valuta estera (iii) agli esborsi netti a breve termine sulle attività in valuta estera e (iv) voci per memoria. Diffusione delle 55 categorie di dati inclusi nel modello è obbligatoria per gli abbonati SDDS. 2.1 La chiarezza dei ruoli, responsabilità, e gli obiettivi di agenzie finanziarie responsabili della gestione delle riserve. 21. L'attribuzione delle responsabilità di gestione delle riserve, comprese le modalità di agenzia, tra il governo, l'ente di gestione delle riserve e di altre agenzie dovrebbero essere rese pubbliche e spiegato. ente di gestione 12 Una riserva può svolgere le sue funzioni in vari modi che agiscono, per esempio, sia come principale o in qualità di agenti. In ogni caso, è importante, quindi, che la proprietà delle riserve essere chiaramente stabilita. Variando le responsabilità istituzionali in materia di politica dei cambi può anche avere implicazioni per le responsabilità di gestione delle riserve. Di conseguenza, le responsabilità istituzionali specifici per la politica dei cambi e la gestione delle riserve dovrebbero essere resi noti. Queste informazioni aiutano i mercati finanziari e il pubblico in generale capire come le decisioni di politica dei tassi di cambio sono fatti, il loro impatto sugli obiettivi di gestione delle riserve, e il quadro di responsabilità per le decisioni di gestione delle riserve e risultati. 22. Se l'ente di gestione delle riserve agisce come agente governi nello svolgimento delle funzioni di gestione delle riserve, il suo ruolo e dei poteri dovrebbe anche essere chiaramente definiti, come ad esempio nelle entitys di delegazione legislativa, oltre ad essere comunicati al pubblico e spiegato. 13 Definire chiaramente il ruolo entitys agenzia e poteri evita la confusione su chi ha la responsabilità ultima per la definizione e attuazione della politica di gestione delle riserve. La comunicazione al pubblico consente al pubblico di comprendere la portata delle responsabilità della gestione delle riserve entitys e di tenere l'entità di gestione delle riserve e responsabile del governo per le loro rispettive responsabilità e azioni. 23. Gli obiettivi generali della gestione delle riserve devono essere chiaramente definiti, resi pubblici, e gli elementi chiave della politica adottata spiegato. 14 informativi verso il pubblico aumenta la credibilità delle politiche di gestione delle riserve, gli obiettivi e risultati e di solito è contenuta nelle relazioni annuali di entità di gestione delle riserve. Informazioni fornite riguardanti, ad esempio, la composizione per valuta di benchmark o le classi di attività sarebbe generalmente essere formulata in termini generali piuttosto che la fornitura di dettagli specifici delle attività e delle operazioni sottostanti, che in alcune circostanze potrebbe essere destabilizzante. Alcune entità di gestione delle riserve si trovano anche nelle loro relazioni annuali, e in termini generali, informazioni relative alle performance degli investimenti relativi ai criteri di riferimento adottati. prassi informative specifiche variano e possono dipendere da circostanze nazionali, compresa la fase di sviluppo del mercato. Ciò nonostante, le pratiche di divulgazione dovrebbero sforzarsi di essere coerente con l'intento del codice di trasparenza MFP. 2.2 processo aperto per le operazioni di mercato di gestione delle riserve 24. I principi generali che regolano le relazioni della gestione delle riserve entitys con le controparti devono essere comunicate. 15 divulgazione, in questo contesto, serve per assicurare il pubblico che i rapporti di gestione delle riserve si basano su criteri oggettivi e sono equo e imparziale. Esempi di particolari informazioni potrebbero includere i criteri utilizzati per determinare le controparti di mercato ammissibili, che i rapporti di gestione delle riserve sono effettuate a prezzi determinati dal mercato, e che gli operatori di mercato osservare riconosciuto codici di condotta. considerazioni di riservatezza sono importanti, tuttavia, e la comunicazione al pubblico non dovrebbero estendersi a dettagli operativi che possono indebolire la capacità di gestione delle riserve entitys per operare efficacemente in mercati. divulgazione pubblica sarebbe, inoltre, non estendersi a fornire dettagli specifici riguardanti i rapporti con singole controparti. 2.3 Pubblico disponibilità di informazioni sulle riserve di valuta estera 25. Informazioni sulle riserve ufficiali in valuta estera devono essere comunicate su un programma pre-annunciato. 16 pubblica divulgazione di una posizione countrys riserva internazionale e di cambio di liquidità in modo tempestivo e accurato aiuta a promuovere un processo decisionale informato nei settori pubblico e privato, in entrambi i mercati finanziari nazionali e globali. L'esperienza suggerisce inoltre che tempestiva divulgazione di tali informazioni può consentire un adeguamento più graduale del mercato. 26. I Fondi Special Data Dissemination Standard (SDDS), e il suo modello di dati associati sulle riserve ufficiali e la liquidità in valuta estera (il modello di dati), fornire uno standard di riferimento globale per il contenuto e la tempistica di informativa al pubblico sulle riserve estere e altre attività di potenziale rilevanza (riquadro 1). Il modello di dati integra patrimoniali e fuori bilancio delle attività finanziarie internazionali delle autorità countrys, 17 e mira a fornire un resoconto completo delle attività e delle fognature in valuta estera su tali risorse derivanti dai vari passività in valuta estera e impegni. Il modello di dati è utilizzato anche come base per la comunicazione dei dati al Fondo per scopi di monitoraggio di un programma del Fondo. 18 27. In molti paesi, la comunicazione al pubblico di informazioni sulle riserve di valuta estera è fatta anche attraverso versamenti periodici, come rilasci statistici sulla liquidità e di equilibrio sintesi fogli internazionali, nonché nelle relazioni annuali di entità di gestione delle riserve. Tali informazioni sono generalmente a tempo in modo che il loro rilascio non avrebbe interferito con le operazioni di mercato, o che le modifiche alle strategie di gestione delle riserve e delle priorità non sarebbe pubblicizzato in vista della loro attuazione. 2.4 Responsabilità e garanzie di integrità da parte di agenzie responsabili della gestione delle riserve 28. Lo svolgimento delle attività di gestione delle riserve dovrebbero essere inclusi nella revisione annuale della gestione delle riserve entitys bilancio. revisori esterni indipendenti dovrebbero condurre l'audit e il loro parere sul bilancio resi pubblici. 19 External audits, when performed in accordance with internationally recognized auditing standards, provide an independent opinion on the truth and fairness of disclosures contained in the financial statements, and accordingly, the underlying financial records in respect of reserve management activities and results. An independent external audit of the annual financial statements of the reserve management entity would normally include an examination of the accounting records and controls associated with reserve management activities and also check for consistency between disclosures contained within the financial statements, and those elsewhere in the Annual Report. Publication of the audit opinion along with the financial statements should also be an integral part of the accountability framework. 29. Achieving a true and fair opinion requires that the financial information and other disclosures contained in the financial statements adhere to internationally recognized accounting standards, such as International Accounting Standards (IAS). 20 The adoption of high quality accounting standards is an essential element in facilitating market understanding of the role and risks of a reserve management entity, and that its financial position and performance have been measured on a consistent and comparable basis. In recent years, a particular focus of IAS has been on standards covering principles for the recognition, valuation, and management of risks associated with financial assets and liabilities. 21 Valuation issues addressed in these standards relate closely to the widely adopted reserve management practice of quotmarking to marketquot, by requiring that securities held for ready sale are properly reported at their fair or market value in the reserve management entitys financial statements. 22 To the extent that market based valuation gains may be included in net profits, some reserve management entities may require supporting rules to avoid premature distribution of such profits. 30. General principles for internal governance used to ensure the integrity of the reserve management entitys operations should be publicly disclosed. 23 Disclosure in this context is an important element in satisfying the general public and markets as to the competence and performance of the reserve management entity in discharging its responsibilities for reserve management activities, as well as for other functions the entity may perform. The disclosures may be made as part of the entitys annual financial statements, or they can also be made in an official register or in other publications, as well as the entitys website. In addition to the risk management disclosures, required by accounting standards, they could extend to a broad discussion of the role of the Governing Board and Investment Committee in setting reserve management policies and parameters, internal audit, the role of an audit committee, and external audit arrangements. 3. Institutional Framework 3.1 Legal foundation 31. Sound institutional and governance arrangements should be established through a legislative framework that clearly establishes the reserve management entitys responsibilities and authority. An institutional framework that contains a clear identification of responsibilities helps ensure good governance and accountability, as well as ensuring that reserves are managed effectively and efficiently in a manner appropriate to a countrys needs. Legal assignment of institutional responsibilities, supported by delegation of appropriate authority to a reserve management entity, is particularly important for ensuring effective coordination and performance where reserve management responsibilities and functions are allocated across more than one institution. 24 Clearly establishing the reserve management entitys authority in legislation and appropriate documentation such as secondary legislation or regulations, coupled with public disclosure, enhances transparency and accountability, and also assures counterparties of the reserve management entitys mandate. 25 3.2 Internal governance 32. The internal governance structure of the reserve management entity should be guided by and reflect the principles of clear allocation and separation of responsibilities. A well-defined organizational structure from the very top to operational levels of the reserve management entity, establishes a clear separation of responsibilities and authority. In doing so, this creates a decision-making hierarchy that limits risks by ensuring the integrity of, and effective control over, reserve management activities. A supporting system of well-articulated, and formally documented, delegations and limits of authority works to ensure that persons involved in reserve management clearly understand their individual responsibilities and limits of authority, that risks are to be managed in a prudent and transparent manner, and that only authorized operations occur. 33. At the very top level of the reserve management entity, decisions are of a strategic nature and are usually made by the Governing Board or similar body, or the Governor. Their role is to define and set the overall parameters for reserve management operations and the control of risk, including the preferred trade-off between the different risks faced and the entitys tolerance for loss in, say, any one year. The Boards overall monitoring responsibilities would also see a requirement for the regular review of investment activity and performance. Such review should occur at least annually but can also be more frequent such as semi-annually or quarterly. 34. Decisions concerning implementation of Board strategies are usually the responsibility of an investment committee. The committee typically is chaired by the Board member with responsibility for reserve management. It is responsible for setting the operational framework for reserve management activities, including the investment strategy, portfolio benchmarks, and for reviewing operations and performance on a regular basis. The committee would also have a responsibility for approving the inclusion of new types of investment operations and instruments. Such approval would also encompass the policies and procedures for assessing new investment proposals, particularly in terms of their risks and the ability of existing staff and systems to handle the operations proposed. 35. At the operational level, decision making and responsibility for day-to-day reserve management operations are usually separated between those who initiate reserve management transactions (front office), those who control and ensure that risk limits are observed, assess performance and provide reports for management (middle office), those who arrange settlement of transactions (back office), and those who maintain the financial accounting records that form the basis of public disclosures (accounting department). Within this operational framework, many reserve management entities have established a separate risk management unit to monitor day-to-day operations and controls including, for example, breaches of delegated authorities and limits, errors and operational failures, and risk management measures such as Value-at-Risk (VaR), 26 duration, portfolio performance, and deviation from benchmarks. 36. Sound management of internal operations and risks requires appropriately qualified and well-trained staff, following sound business practices. All aspects of reserve management operations require well-trained staff. First and foremost, staff should have a firm grounding in market practices and instruments to undertake respective reserve management activities. Supporting this, the procedures that staff follow for settlement, and where necessary, resolution of disputes or differences should be based on sound business practices. Staff should also fully understand the risks and the control environment in which they operate. Failure of staff to observe controls, as well as failure of the control environment, can lead to significant financial losses and may tarnish the reputation of the reserve management entity. An added complexity for many reserve managers is the difficulty of retaining high quality staff in a highly mobile foreign exchange and investment market environment. Some reserve management entities might seek to provide adequate additional remuneration or financial incentives to match market offers. This may not always be an option, however, and other non-financial options such as providing a challenging work environment, including increased levels of responsibility commensurate with skill and experience, and a well-structured staff training program, may assist in retaining qualified staff and in developing resources to cover the unexpected departure of a key member of staff. 37. Effective monitoring of internal operations and related risks should be supported by reliable information and reporting systems, and an independent audit function. Inadequate control over operational aspects can threaten the ongoing performance of reserve management operations and the ability of the reserve management entity to safeguard the assets under its control. Reserve managers need to be aware of the main operational risks they face in day-to-day operations and the appropriate procedures to control such risks. 27 Equally important, they need to be sure that the control measures adopted are being observed. In this context, reserve managers require access to reliable information and reporting that enables them to monitor risks and performance, as well as any breaches of controls. Ideally, transaction processing and information systems should be fully integrated to reduce the risk of error and to improve the speed with which management information is available. Establishing such systems can, however, involve a significant investment in the operating infrastructure of a reserve manager. Evaluation of particular systems may need to have regard to the size and complexity of the reserve management entitys operations, and the skills of staff, to ensure an appropriate balance between the costs and benefits of the chosen system. 38. An effective and independent audit unit plays an important role in providing an independent assurance to the senior levels of the reserve management entity (such as the Audit Committee, or the Governing Board) that reserve management operations and internal control and reporting systems are operating properly to safeguard reserve and other assets. 28 The role of internal audit now tends to focus on a risk-based approach in assessing that the operating framework is adequate, and that control procedures have no gaps in addressing key reserve management and operational risks. Particular aspects of reserve management operations on which internal audit review might focus include: (i) the degree of success in achieving reserve management objectives (ii) determining whether all relevant risks have been identified (iii)160the adequacy of the system of internal controls in addressing risks, and monitoring compliance with procedures and controls (iv) the existence of proper safeguards to protect assets (v) the reliability, security, and integrity of Electronic Data Processing (EDP) communication, and other information systems and (vi) the accuracy of accounting records and processes. 39. Staff involved in reserve management should be subject to a code of conduct and conflicts of interest guidelines regarding the management of their personal affairs. 29 Such codes help to allay concerns that staffs actions or personal financial interests may subvert reserve management practices. These arrangements should also include a requirement that staff adopt and comply with professional codes of conduct that apply in the markets in which reserve management operations are undertaken. Similar arrangements might also be extended to staff of external managers through the contractual arrangements with such managers. 40. Effective recovery procedures should be in place to mitigate the risk that reserve management activities might be severely disrupted by the failure of operating systems, or other catastrophic events. Reserve management systems now typically depend upon the continuous operation of efficient and secure EDP and communications systems. Such systems require controls that protect against major interruptions to business from events such as equipment or power failure, unauthorized access, natural disaster, or other external acts. These controls should also include comprehensive business recovery procedures including back-up systems and contingency plans to ensure that operations can be resumed with a minimum of delay should a catastrophic event occur. 4. Risk Management 41. There should be a framework that identifies and assesses the risks of reserve management operations and that allows the management of risks within acceptable parameters and levels. Reserve management involves a number of financial and operational risks. A summary of external market-based and operational risks, which have been faced by reserve management entities, is provided in Box 2. A risk management framework seeks to identify the possible risks that may impact on portfolio values and to manage these risks through the measurement of exposures, and where necessary, supporting procedures to mitigate the potential effects of these risks. 42. Although there is no set formula that suits all situations, in practice, many reserve management entities draw upon generally accepted portfolio management principles in determining the strategy for asset selection and allocation to control exposures to external risks. Typically this involves establishing parameters for: (i) the currency holding and mix necessary to maintain the ready availability of convertible currencies, and also to maintain cross rate exposures within acceptable limits (ii) the permissible range of investment instruments that meet liquidity and security requirements and (iii) maturity or duration requirements for limiting exposure to interest rate or market price risks. Regarding the second point, risk parameters should include the minimum acceptable credit ratings for the issuers of those instruments. 43. The strategic asset allocation is typically embodied in a benchmark portfolio that represents the best or optimal portfolio given the reserve management objectives and risk constraints (Box 3 ). In order to guide investment operations, the benchmark portfolio needs to be well defined, 30 including in terms of the notional size, security composition, and rebalancing rules. Considerations in the selection of the currency mix within the benchmark portfolio include liquidity as well as currency risk. The reserve management entity may, for example, wish to hold some additional liquidity in the main intervention currency, or in specific currencies to facilitate debt servicing. It may also wish to consider whether other major liquid currencies should be held for purposes of hedging currency risk in the portfolio vis-agrave-vis other liabilities. Box 2. Adverse Reserve Management Experiences External Market-Based Risks Liquidity risk. The pledging of reserves as collateral with foreign financial institutions as support for loans to either domestic entities, or foreign subsidiaries of the reserve management entity, has rendered reserves illiquid until the loans have been repaid. Liquidity risks have also arisen from the direct lending of reserves to such institutions when shocks to the domestic economy led to the borrowers inability to repay their liabilities, and impairment of the liquidity of the reserve assets. Credit risk. Losses have arisen from the investment of reserves in high-yielding assets that were made without due regard to the credit risk associated with the issuer of the asset. Lending of reserves to domestic banks, and overseas subsidiaries of reserve management entities, has also exposed reserve management entities to credit risk. Currency risk. Some elements of currency risk may be unavoidable with reserve asset portfolios. There have, however, been instances where large positions were taken in other countries currencies in anticipation of favorable future changes in major cross rates, but where subsequent adverse exchange rate movements led to large losses. Interest rate risks. Losses have arisen on reserve assets from increases in market yields that reduced the value of marketable investments below their acquisition cost. Losses have also arisen from operations involving derivative financial instruments, including the taking of large positions, which have been subject to the effects of sharp and large adverse movements in market yields. In some instances, reserve managers may have had an inadequate understanding of all the characteristics and risks of the instruments used, and may also have lacked the technical skills required to manage exposures. Control system failure risks. There have been a few cases of outright fraud, money laundering, and theft of reserve assets that were made possible by weak or missing control procedures, inadequate skills, poor separation of duties, and collusion among reserve management staff members. Financial error risk. Incorrect measurement of the net foreign currency position has exposed reserve management entities to large and unintended exchange rate risks, and led to large losses when exchange rate changes have been adverse. This has also occurred when risk has been measured only by reference to the currency composition of reserves directly under management by the reserve management unit, and has not included other foreign currency denominated assets and liabilities on and off the reserve management entitys balance sheet. Financial misstatement risk. In measuring and reporting official foreign exchange reserves, some authorities have incorrectly included funds that have been lent to domestic banks, or the foreign branches of domestic banks. Similarly, placements with a reserve management entitys own foreign subsidiaries have also been incorrectly reported as reserve assets. Loss of potential income . A failure to re-invest funds accumulating in clearing (nostro) accounts with foreign banks in a timely manner has given rise to the loss of significant amounts of potential revenue. This problem arises from inadequate procedures for monitoring and managing settlements and other cash flows, and for reconciling statements from counterparts with internal records. Box 3. Benchmark Portfolios and Risk Management Senior management needs to specify a strategic long-term portfolio that represents the best available trade-off between the different risks that the reserve management entity is facing. This is the entitys investment benchmark, which is made operational through the construction of actual benchmark portfolios that include the chosen currencies with desired weights, investment instruments with appropriate credit characteristics, and duration that reflects the desired level of interest rate risk. The benchmarks should not include transient factors or reflect short-term market expectations, but their appropriateness should be reviewed regularly. Changes to the benchmark would be triggered by changes in market structures or characteristics that alter the investment environment. The adoption of investment benchmarks is a sound practice that brings discipline to the investment process. There are various approaches to measuring risk and controlling exposures as a result of deviations from the benchmark . Typically, such exposure is limited by the setting of quantitative limits on the size of any deviation from the benchmark in terms of currency, duration, or credit that may be permitted by those responsible for the investment of reserves. Currency risk is usually managed through quantitative limits on how much each individual currency, or all currencies in the benchmark taken together, may deviate from the benchmark structure. Interest rate risk can be managed by establishing benchmarks with a given duration and by limiting the actual portfolios deviation both in terms of duration and yield curve mismatches. Credit (default) risk has traditionally been managed by placing limits on eligible issuers or counterparties based on their capital and ratings. VaR methodologies can also be used to provide a quantified estimate of the maximum potential loss, with a given probability and time horizon, resulting from deviations from the benchmark portfolio. Investment benchmarks are an important tool for assessing performance and enforcing the accountability of reserve managers. Where managers are permitted to deviate from the benchmark portfolio, performance assessment and accountability will occur through the comparison of performance of the actual portfolio with that which could have been generated by holding the benchmark portfolio. Where portfolio managers seek to replicate the benchmark, assessment of performance would also be based on comparison of actual performance versus the benchmark. In both cases, the benchmark establishes the reference point for the reserve management entitys accountability in terms of its choice of risk tolerance. 44. A number of reserve management entities also subdivide their reserves portfolio into quottranchesquot according to liquidity and investment objectives and policy requirements. A quotliquidity tranchequot would reflect transaction andor intervention needs based on the assessment of potential need for liquidity on demand. Such portfolios are typically invested in the most liquid and risk averse instruments. For reserves that are held to provide an additional cushion, but are less likely to be drawn upon, an quotinvestment tranchequot may be created where greater emphasis is placed on return as well as safety and liquidity. The relative size of each tranche may be determined as part of an assessment of reserves adequacy, and each tranche would have a separate benchmark reflecting the different objectives. In some countries, tranching is also used to immunize market and foreign exchange risks on the reserve balance sheet, by establishing characteristics for a particular asset portfolio that match those of a group of counterpart foreign liabilities. 45. The risk management framework should apply the same principles and measures to externally managed funds as it does to those managed internally . Many reserve management entities allocate part of their reserves to one or several external institutions for management. External managers may have skills that the reserve management entity lacks, or they may provide a level of safety to foreign operations that the entity is unable to achieve. They may, for example, have skills and established systems for undertaking investment activities in specialized instruments and markets for which the reserve manager does not wish to develop a capability. Alternatively, they might provide access to new markets and activities or new investment strategies in which the reserve management entity is seeking to expand its operations. Finally, they may also assist smaller reserve management entities in managing or reducing the costs of maintaining a reserve management operation in a particular market or instruments. 46. Sound risk management of externally managed funds begins with the careful selection of reputable external managers, and a clear mandate for the managers to follow, together with agreed understandings of expected performance and tracking error. These arrangements should be set out clearly in separate written contracts with each appointed manager to ensure accountability. It is also important that appointment of an external manager should not result in the reserve management entity accepting operations and risks that would not normally be considered, or are not fully understood. Appointment of external managers can also have implications for the reserve managers choice of a custodian for its foreign securities. Generally, there should be a clear quotfirewallquot separation between any external management and custodial functions performed by any one entity. 47. In principle, and in practice, there should be no difference between the risk - management and performance-monitoring framework that is applied to externally and internally managed portfolios. Most likely it will, however, be necessary to establish a separate unit, or assign a position within the middle office, to enable the reserve management entity to fully monitor the activities of the external manager, and custodians. 48. Risk exposures should be monitored continuously to determine whether exposures have been extended beyond acceptable limits. Monitoring is essential in identifying and limiting any cumulative losses associated with either deviations from the benchmark, any underperformance of the portfolio vis-agrave-vis the benchmark, and increases in exposures associated with the benchmark itself due to market developments or structural changes. Since risk is inherent in both benchmark 31 and actual portfolios, monitoring should occur regardless of whether quotpassivequot or quotactivequot reserve management approaches are adopted. 32 VaR or other simulation methodologies may also form an integral part of the risk management and monitoring framework. 49. Reserve managers should be aware of and be able to account for potential financial losses and other consequences of the risk exposures they are prepared to accept. Active management based on expectation of movements in interest rates or exchange rates, or a choice by the reserve management entity to accept a higher risk tolerance in its benchmark portfolios, require that management is able to monitor and control any cumulative financial losses. Implicit in such an environment is the need for specific and monitorable risk limits on the extent to which managers can deviate from the benchmark, and a reliable and timely accounting system for measuring and reporting exposures and losses. In addition to possible financial losses, other consequences can occur such as the risk of adverse signaling to participants with respect to monetary and exchange policies, damage to the reputation of the reserve management entity, and possibly, a breach of a countrys obligations in terms of the Funds Articles of Agreement. In this latter context, reserve management entities need to be aware of their countrys obligations to collaborate with the Fund and other member countries to assure orderly exchange arrangements (Article160IV.1) and consistency of policies on reserve assets in promoting better international surveillance of international liquidity (Article VIII.7). Accordingly, governance arrangements to avoid such instances might include the requirement for investment committee approval of changes to benchmark parameters or portfolio allocation policies. 50. The risk management framework should also address risks associated with derivative financial instruments and other foreign currency operations. As noted earlier, derivative instruments may be used as part of reserve management operations particularly in reducing risk exposures. Effective risk management requires that the reserve management entity is aware of and understands the risks and benefits of these instruments, and that staff has a sound knowledge of the underlying risks and the modalities of particular instruments used. It also requires reserve management systems that are sufficiently developed to properly measure the values and exposures associated with operations. As the use of derivatives and other structured financial instruments grows, legal risk issues become particularly relevant. In this regard, risk mitigation could involve the use of standardized legal documentation and the performance of periodic reviews of documentation. 51. Beyond their reserve management operations, some reserve management entities also have other functions that involve foreign currency-denominated assets and liabilities both on - and off-balance sheet. 33 While such operations do not fall within the definition of reserve management operations, per se, they may, nonetheless, represent an important part of a reserve management entitys broader mandate and involve policy choices in the utilization of the countrys foreign exchange resources. 52. The reserve management entity, therefore, may be exposed to a range of additional risks that need to be managed in a coordinated and consistent manner. In this regard, a comprehensive asset and liability risk management framework could be used to address the overall risk exposure of the reserve management entitys entire balance sheet and, in doing so, reduce the risk of loss or impairment of reserves. 53. To assess the risk and vulnerability of the reserve portfolio, the reserve management entity should regularly conduct stress tests to ascertain the potential effects of macroeconomic and financial variables or shocks. Stress testing can have several objectives and is often conducted using financial models ranging from simple scenario-based models, to more complex models involving sophisticated statistical and simulation techniques. One objective typically is to determine the exposure of the portfolio to changes in market factors, such as changes in exchange rates or interest rates, often by using VaR models. 54. A second objective concerns assessing the possible impact on the level of official foreign exchange reserves of external shocks, contingent obligations that might materialize with such shocks, and sudden calls on reserves that may result from a reversal of short-term capital flows or closing out of the open foreign exchange position of the commercial banking system. Stress testing in this context is qualitatively different from measuring changes in the market value of the portfolio, and can be particularly useful in the formulation of asset and liability management and strategic asset allocation policies to ensure reserve availability during times of external stress. 5. The Role of Efficient Markets 55. Reserve management, and any related policy operations, should be conducted in markets that have sufficient depth and liquidity, and can process transactions in a sound and efficient manner. Reserve managers need to be certain that reserves can be liquidated in a prompt and efficient manner to provide the necessary foreign exchange for the implementation of policy objectives relating to, for example, market intervention, meeting balance of payments or debt servicing needs, or limiting external vulnerability. Policy actions, on the other hand, can also involve the purchase of foreign exchange that should be placed promptly into investment portfolios. In these situations, undertaking the relevant investment transactions in deep and liquid markets serves to ensure that they can be easily absorbed by these markets and without undue impact on investment prices received, or paid by, the reserve manager. Policy actions invariably, however, involve transactions initiated in the reserve management entitys domestic foreign exchange market, and which have a consequential implication for the reserve manager. In these circumstances, the effectiveness of the policy action will be dependent upon the efficiency and soundness of the domestic market. Furthermore, and of particular relevance for reserve levels, any failings or operating weaknesses in that market can directly impact on either the amount of reserves required to support the policy action or the amount of foreign exchange added to reserve holdings. 56. Undertaking transactions in deep and well-established markets ensures that reserve-related transactions can be easily absorbed at market determined prices without undue distortions, or adverse impacts on the level and availability of foreign exchange reserves. Asset liability management. The management of business and financial risks by matching the financial characteristics (on - and off-balance sheet) of an entitys assets to those of its liabilities. Back office. The area of reserve management operations responsible for confirmation, settlement and, in many cases, reconciliation of reserve management transactions. Benchmark. The mix of currencies, investment instruments, and duration that reflect the reserve managers tolerance for exposure to liquidity, credit, and market risks. Credit risk. The risk of nonperformance or default by borrowers on loans or other financial assets, or by a counterparty on financial contracts. Currency risk. The risk of adverse movements in foreign currency cross exchange rates that reduce the domestic currency value of international reserves. Currency risk also arises with an appreciation of the domestic currency. Custodial risk. The failure of a foreign agent or custodian to deliver securities held on behalf of the reserve manager. Dealing risk. Dealers exceed their authority in dealing with counterparties or instruments, or incorrectly process a transaction. Durata. A measure of the sensitivity of a portfolio to movements in market yields by determining the time-weighted average of the present values of all future cash flows of a security or a portfolio, discounted at current interest rates. Front office. The area responsible for initiating investment transactions in accordance with approved delegations, limits, and benchmarks and the prompt and accurate entry of transactions into the investment management system. Financial error or misstatement risk. The failure of the accounting system and related controls to properly record all transactions and accounting adjustments. Interest rate risk. Sometimes also referred to as an element of market risk, interest rate risk involves the adverse effects of increases in market yields that reduce the present value of fixed interest investments in the reserve portfolio. Interest rate risk increases, ceteris paribus, with the duration of a portfolio. Internal audit. An independent source of assurance about the management of risks and the operation of the control system that assists management of an organization in the effective discharge of their responsibilities. Information technology risk. The failure of critical electronic data processing, communication and information systems causing severe disruption to reserve management functions. Legal risk. The possibility of losses from contracts that are not legally enforceable or not properly documented Liquidity risk. Liquidity risk refers to the possible difficulties in selling (liquidating) large amounts of assets quickly, possibly in a situation where market conditions are also unfavorable, resulting in adverse price movements. Market risk. Risks associated with changes in market prices, such as interest rates and exchange rates. Changes in interest rates affect market prices of fixed interest securities. Hence, shorter duration securities are less at risk than long-term, fixed rate securities. Middle office. Located between the front and back offices, the middle offices role is to monitor that all transactions have been performed properly, that risks are being monitored and limits observed, and that relevant information is available for management. Official foreign exchange reserves. Those external assets that are readily available to and controlled by monetary authorities for direct financing of payments imbalances, for indirectly regulating the magnitudes of such imbalances through intervention in exchange markets to affect the currency exchange rate, andor for other purposes. 34 To meet this definition, reserve assets need to be liquid or marketable foreign currency assets that are under the effective control of, or quotuseablequot by, the reserve manager and held in the form of convertible foreign currency claims of the authorities on nonresidents. To be recognized as part of official foreign exchange reserves, gold must be held by the monetary authorities, as monetary gold. Operational risk. A range of different types of risks, arising from inadequacies, failures, or non-observance of internal controls and procedures, which threaten the integrity and operation of business systems. Public debt management. The process of establishing a strategy for managing the governments debt in order to raise the required amount of funding, achieve its risk and cost objectives, and to meet any other sovereign debt management goals the government may have set. Reputation risk. A reserve managers reputation and credibility may be called into question as a result of inappropriate reserve management actions, or unauthorized release of information. Reserve assets. See official foreign exchange reserves. Reserve management. The process by which public sector assets are managed in a manner that provides for the ready availability of funds, the prudent management of risks, and the generation of a reasonable return on the funds invested. Rischio. The possibility of financial or other losses arising from an entitys financial exposures andor the failure of its internal control systems. Safeguards Assessment. A two-stage evaluation of a member countrys central bank control, accounting, reporting and auditing systems to ensure that resources, including those provided by the Fund, are adequately monitored and controlled. The first stage will determine whether there are clear vulnerabilities in these systems, based on information provided by central banks. If weaknesses in internal procedures are suspected, a second stage will comprise on-site evaluations and recommendations for improvements. Safeguards assessments for all new users of Fund resources began in mid-2000 and will run on an experimental basis to no later than end-2001. Settlement risk. The potential loss as a result of failure to settle, for whatever reason other than default, by the counterparty. Sovereign risk. The risk that a foreign sovereign government will restrict the ability of a holder to gain access to their assets or the proceeds from the sale of such assets. Sovereign risk is an inevitable feature of reserve management since assets are necessarily held in foreign countries, often in sovereign government securities of major investment currencies, and for which there are no better investment alternatives available. 1 The word union is used to represent monetary or exchange management unions that also undertake reserve management. 2 Among countries, and among monetary or exchange management unions, the entity responsible for reserve management may be a central bank or monetary authority acting either as a principal, or as an agent for another repository of reserves such as an exchange fund. These entities may also have a range of policy responsibilities and functions that extend beyond their reserve management responsibilities. For discussion purposes, the term reserve management entity is used throughout this paper to refer to the entity that is responsible for reserve management, and the term reserve manager is used to refer to the specific area within the entity that performs the actual reserve management function. 3 A number of countries also maintain separate stabilization or savings funds often related to non-renewable resources. Such funds do not generally fall within the definition of reserve assets, and are not specifically covered by these guidelines. They do, however, represent public sector assets that must be managed with due care and diligence. Accordingly, the principles contained in the guidelines may also have potential relevance for the sound management and stewardship of such foreign assets. 4 Such experiences are not discussed in detail in this paper, but have been drawn upon in identifying risks to which countries have been exposed. Some further detail, however, is provided in Chapter IV.4. 5 A discussion of reserve adequacy can be found in International Monetary Fund, 2000, Debt - and Reserve-Related Indicators of External Vulnerability, which is available on the Funds website: imf. orgexternalnppdrdebtresindex. htm . 6 In general, control is assured when reserve assets are owned by the reserve management entity. However, external assets held by another authority may also be considered as reserve assets when such assets are under the direct and effective control of the reserve management entity. Comprehensive guidance on definitional and other aspects of reserves and liquidity can be found in, quotData Template on International Reserves and Foreign Currency Liquidity-Operational Guidelines, quot October 1999, Statistics Department, International Monetary Fund. 7 Official foreign exchange reserves may also include holdings of gold. Such holdings would need to be held by the authorities as monetary gold so as to ensure ready availability for sale and delivery on world bullion markets. 8 Examples of instruments used include swap, futures, and options contracts involving foreign currencies or interest rates. Risk aspects associated with these operations are discussed in Section 4. 9 A currency board arrangement may also have a direct implication for the currency composition of reserves, if there is a requirement for base money to be backed wholly, or predominantly, by the currency to which the local currency is pegged. 10 Arrangements in this regard would include conventional fixed pegs, crawling pegs, horizontal bands, and crawling bands. Further detail on these arrangements can be found in IMFs Annual Report 2001 (Appendix II, pp. 141-143), which is available on the Funds website: imf. orgexternalpubsftar2001engindex. htm 11 This may involve, for example, a policy coordination body such as a separate treasury council that oversees external debt management and coordinates borrowing programs having regard to advice from the reserve management entity on the desired level of reserves. 12 See MFP Transparency Code 1.1.4 and 1.3.1. 13 See MFP Transparency Code 1.3.1. 14 See MFP Transparency Code 1.1 and 5.1. 15 See MFP Transparency Code 2.1.2. 16 See MFP Transparency Code 3.1 and 3.2.4. 17 It should be noted that this approach differs from more traditional entity-specific reporting regimes, in that it integrates the activities of all public authorities, including the reserve management entity, which may be responsible for, or involved in, responding to currency crises. 18 Further information on the SDDS and the data template, including data periodicity and timeliness, can be obtained from the Dissemination Standards Bulletin Board at dsbb. imf. orgApplicationswebsddshome . 19 See MFP Transparency Code 4.2.1 and 8.2.1. 20 IAS are promulgated by the International Accounting Standards Board, London. The publication of annual financial statements that are prepared in accordance with such standards, or equivalent national standards, and are independently audited, is also a key element of the Funds Safeguards Assessment framework. This framework has been adopted to ensure that central banks responsible for managing resources obtained from the Fund have adequate control, accounting, reporting and auditing systems in place to manage funds and to ensure the integrity of operations. The Supporting Document of the MFP Transparency Code also suggests an approach to good accountability practices based on the adoption of internationally recognized accounting and auditing standards. 21 While IAS do not contain any prescriptions relating specifically to international reserves, disclosures by a reserve management entity, on its reserve related assets and liabilities would likely form a large part of the more general annual financial statement disclosures required by IAS. Two relevant standards in this regard are IAS 32, Financial Instruments: Disclosure and Presentation . and IAS 39, Financial Instruments: Recognition and Measurement. These standards require, inter alia, financial statement disclosures relating to exposures to interest rate and credit risks, and the fair or market-based valuation of financial assets. 22 The quotmark to marketquot process of valuing all marketable investments at their current market price is a specific feature of the fair value measures defined in IAS 32 and IAS 39. 23 See MFP Transparency Code 4.2.2 and 8.2.2. 24 Responsibilities in this regard are usually allocated among the ministry of finance, central bank, or a central repository such as an exchange fund. 25 Following, for example, Guideline 2.1. 26 VaR methodologies can be a useful tool and component of risk management systems for the measurement of exposure to risks emanating from movements in market prices. Nonetheless, VaR has limitations and requires careful attention to the development, application, and the analysis of results. 27 Particular operational risks that might need to be addressed in the context of reserve management activities include control system failures associated with: (i) dealing risks (ii)160settlement risk (iii)160custodial risk (iv)160legal risk (v) information technology risk and (vi)160financial error or misstatement risk. Further detail on each of these risks is contained in the glossary to these guidelines. 28 Typically a separate area, such as the internal audit unit, within the reserve management entity performs this function. In some cases, particularly those involving smaller entities with a limited resource base, consideration might also be given to contracting out internal audit work associated with specialized operations such as reserve management. 29 See MFP Transparency Code 4.4 and 8.4. 30 The definition of a benchmark portfolio may be based on, or similar to, recognized investment quotindustryquot benchmarks such as those used and published by major investment houses. Many reserve managers, while drawing on such industry measures, choose to define and construct their benchmarks with more specific regard for the objectives, operations and risks of the reserve management entity. 31 All benchmark portfolios, for example, reflect tolerance for risk that can, and will, vary among reserve management entities. 32 Reserve management strategies can reflect varying choices between approaches that are generally described as either active or passive management. These terms, however, can be understood in different ways. Sometimes, a buy-and-hold only strategy is viewed as passive management. The more generally accepted view of passive management is one where the risk characteristics of the portfolio replicate those of the benchmark. In this case, portfolio managers take no view on the direction of the market (i. e. the rate of return provided by the benchmark is accepted). However, over time, transactions would be necessary to maintain the alignment of the portfolio with the predetermined benchmark. This is the kind of passive management discussed here. Active management implies that the actual portfolio deviates from the benchmark as managers take views on the direction of the market or some of its components. 33 Examples of other foreign currency activities include the issue of foreign currency-denominated securities to fund lending to domestic entities, facilities to support exporter access to pre - and post-shipment finance, placement of deposits with foreign subsidiaries of the reserve management entity, guarantees, and letter of credit facilities. In some cases, commitments have also been given to foreign supervisory authorities to support the capital and liquidity of the reserve management entitys foreign subsidiaries. 34 Source: Balance of Payments Manual . Fifth Edition, International Monetary Fund, Washington, D. C. 1998 (paragraph 424).Central Intelligence Agency CIA Site Redirect CIA. gov has changed its Web address. CIA. gov è ora crittografato. tranne per la nostra Sala Lettura elettronica, per garantire la riservatezza dei visitatori. Di conseguenza, l'indirizzo Web per le pagine e documenti in nostro sito è cambiato da a. Inoltre, CIA Opportunità di lavoro si è spostato in una nuova posizione all'interno del sito Web prega di utilizzare i collegamenti o il modulo di ricerca qui sotto per trovare le informazioni che cercate. Opportunità di lavoro della CIA (trovare un lavoro e presentare un curriculum) The World Factbook (il nostro premier riferimento paese) Mappa del sito (link alle principali sezioni del sito web) Grazie per aver visitato CIA. gov. La CIA Web squadra Codice di errore: 301 - Spostato in modo permanente Contatto CIA L'Ufficio degli Affari Pubblici (OPA) è l'unico punto di contatto per tutte le richieste in merito alla Central Intelligence Agency (CIA). Leggiamo ogni lettera, fax o e-mail che riceviamo, e noi trasmettere i vostri commenti a funzionari della CIA al di fuori OPA a seconda dei casi. Tuttavia, con il personale e le risorse limitate, abbiamo semplicemente non possiamo rispondere a tutti coloro che scrivere a noi. Informazioni di contatto con la posta: Central Intelligence Agency Office of Public Affairs Washington 20505 Per telefono: (703) 482-0623 aperte durante il normale orario di lavoro. Via fax: (571) 204-3800 (si prega di includere un numero di telefono dove si può chiamare) Prima di contattarci: Si prega di controllare la nostra mappa del sito. funzione di ricerca, o la navigazione sul nostro sito sinistra per individuare le informazioni che cercate. Noi non rispondiamo di routine di domande per le quali risposte si trovano all'interno di questo sito Web. Occupazione: Non abitualmente rispondere a domande sul lavoro al di là delle informazioni su questo sito web, e non rispondere alle richieste di routine sullo stato delle domande di lavoro. Reclutamento si metterà in contatto i candidati entro 45 giorni se le loro qualifiche incontrare il nostro needs. Because di problemi di sicurezza per il potenziale richiedente, così come i problemi di sicurezza e di comunicazione, la CIA reclutamento Centro non accetta curriculum, né si può tornare telefonate, e-mail o altre forme di comunicazione, da parte dei cittadini degli Stati Uniti al di fuori degli Stati Uniti vivente. Quando si torna in modo permanente negli Stati Uniti (non in vacanza o di congedo), si prega di visitare la pagina Careers CIA e richiedere on-line per la posizione di interesse. Per verificare un impiego dipendenti, si prega di contattare l'Ufficio del lavoro di verifica. Sollecitazioni di trasferire ingenti somme di denaro al vostro conto bancario: Se si riceve una sollecitazione per trasferire una grande quantità di denaro da una nazione africana al vostro conto bancario in cambio di un pagamento di milioni di dollari, andare al sito Web di US Secret Service per informazioni su come il nigeriano Advance Fee Fraud o 4-1-9 frode scheme. If si dispone di informazioni che si crede possa essere di interesse per la CIA nel perseguimento della missione di intelligence straniera CIAs, è possibile utilizzare il nostro modulo e-mail. Noi proteggeremo con attenzione tutte le informazioni fornite, tra cui la vostra identità. La CIA, come agenzia di intelligence straniera, non impegnarsi in diritto interno degli Stati Uniti enforcement. If si dispone di informazioni relative all'Iraq, che si crede possa essere di interesse per il Governo degli Stati Uniti, si prega di contattarci attraverso il Rewards Program iracheno 8212 Contatto CIA contatto CIA sulle minacce

No comments:

Post a Comment